Admir Kapo je direktor Udruženja “Kupujmo i koristimo domaće” koje povezuje domaće firme u jedan prepoznatljiv brend. Povod razgovora sa Admirom Kapom za Intelektualno.com je stanje na bosanskohercegovačkom tržištu u kontekstu domaćih proizvoda, posebno u svijetlu trenutne pandemije virusa COVID-19.
Razgovarao: Faris Marukić
Kupovina domaćih proizvoda je patriotska dužnost. Kolika je svijest građana Bosne i Hercegovine o bitnosti kupovine artikala iz domaće proizvodnje?
– Kupovina domaćih proizvoda je postala stvar opstanka. Svijest naših građana je počela da se mijenja u pozitivnom smjeru ali paralelno sa tim sve smo manje proizvodili sirovine. Ako se i nakon ove situacije izazvane Covid-om 19 vratimo starim navikama onda smo društvo koje dobro treba da se preispita za svoju budućnost.
Kolika je važnost unaprijeđena domaće proizvodnje u uslovima krize kao sto je epidemija virusa COVID-19?
– Svi smo svjedoci kad je počela ova vanredna situacija i postao otežan dotok stranih roba koliko znaci imati domaće resurse. Nase firme su obustavile izvoz i sve kapacitete usmjerili na domaće tržište. Svjedoci smo šta znaci osigurati jedno radno mjesto a proizvodžaći povlače za sobom mase radnih mjesta. Domaći proizvodi moraju biti prioritet u korpi svakog građanina.
Svjesni smo važnosti naše dijaspore u cjelokupnom jačanju domovine, da li bošnjačka i bosanskohercegovačka dijaspora mogu doprinijeti plasiranju domaćih proizvoda na strano tržište?
– Vjerovatno jednim dijelom mogu ali mi prvo moramo u BiH postaviti stvari kako treba. Temelj svake ekonomije je proizvodnja sirovina, prerada, finalni proizvod i plasman. Mi smo kao narod preskakali ove stvari, dijaspora je čuvala ekonomsku stabilnost. Kad ojačamo svoje kapacitete onda možemo biti aktivniji za plasman proizvoda na strana tržišta. Često je problem bio ne dovoljnog kapaciteta da bi se podmirila veća tržišta.
Već dugo godina se trudite javnosti prezentirati važnost kupovine isključivo domaćih proizvoda, u kojoj mjeri smatrate da je Vaša misija ispunila prvobitni cilj?
Kad intenzivno radite na jednom kompleksnom projektu 16 godina onda i rezultati na kraju dođu. Veliki problem našeg naroda je neznanje šta znaci domaći proizvod.
Mi smo kao udruženje uspjeli da na tržištu zaživi ZVIJEZDA koja označava bh. proizvod. Ukoliko svi zajedno doprinesemo da se ZVIJEZDA širi i postane u pravom smislu riječi identitet bh. proizvoda onda ce rezultati biti ogromni za ovo društvo. Samo u zadnjih pet godina smo organizovali sedam kampanja koje su pomjerili stvari u pravom smjeru.
– Kada je riječ o medijima, na koji način oni mogu doprinijeti podizanju svijesti o važnosti kupovine domaćih proizvoda?
Bez medija u današnjem svijetu ne možete odraditi ovako kompleksne stvari. Mediji su ključ bržeg uticaja na svijest građana. Mi kao društvo imamo sve mogućnosti da ovu krizu iskoristimo i pokrenemo se u smjeru eksplatisanja svojih resursa, a to bez medija nije moguće.
(intelektualno.com)